הוט טאב
English Site UK Flag

הוט-טאב ללא כימיקלים! האם זה אפשרי?

זהו נושא מאוד פופולרי  בימים אלה  והתשובה כדי להיות מדויקת צריכה לחקור את השאלה!

הרי שאפילו מי מעיין טבעיים לחלוטין עשויים מיסודות כימיים-  מימן וחמצן  ומכילים בתוכם יסודות נוספים כגון אשלגן ברזל נתרן ועוד יסודות רבים אחרים.

כך שהשאלה המענינת פה היא האם אפשר או איך אפשר לשמור בגקוזי על מים טריים ונעימים ללא ריחות לואי (כלור או סירחון) לאורך זמן?

כאשר אנו ממלאים לראשונה את הגקוזי,אנו משתמשים במי ברז טריים בעלי PH מאוזן ללא חידקים או שומנים,  השילוב של טמפ גבוה  (כ-38C ) שומני גוף חלקי עור וחידקים הוא שיוצר את הצורך  לסנן ולחטא את המים.

מאוד טבעי והגיוני לאדם שמחפש את הטבילה הטבעית באמבט עץ לחפש גם אחר אפשרויות של איכות מים טבעיים נקיים ונעימים ככל האפשר.

אז בעצם אנו מחפשים דרך לחטא את המים ועדין לשמור עליהם נעימים וככל שניתן וקרובים למצבם הטבעי והמאוזן (PH נטרלי) וללא חידקים.

משרד הבריאות ממליץ על שני סוגים של מחטאים למים  הכלור והברום. שניהם יסודות הלוגנים שמשמידים חידקים ווירוסים.  אך גם גורמים לעליית PH , אלקליניות ומוסיפים ריחות חזקים למים.

משני אלה המחטא המועדף להוט טאב הינו הברום, הוא אינו פוגע בעץ, הוא יותר יציב בטמפ גבוהה  (כלור מתנדף ב36.5 ) הריח שלו פחות חזק ופחות אנשים מדווחים על גירוי לעור.

כדי לחפש אלטרנטיבות לברום עלינו להבין את פעולת הברום במים, ז”א עלינו להבין את פעולת החיטוי והחימצון.

מהו מחטא?  ע”פ הגדרה של משרד הבריאות מחטא הינו חומר שמשמיד חידקים ווירוסים במשטח רטוב.הברום עושה זאת בשתי צורות מאחר והוא מתפרק במים ויוצר שתי תרכובות האחת חומצה היפוברומית HOBr  והשניה יון היפוברומי  OBr  .

החומצה ההיפוברומית משמידה חידקים עי מגע (הריסת דופן התא) ואילו היון עושה זאת עי חימצון  (גניבת אלקטרון מהתא). בטמפ של 38-39 מעלות רוב הברום נמצא במצב של  HOBr  לכן הברום הוא בעיקר מחטא יעיל.

עכשיו אנו מבינים כי במים אנו צריכים מחטא יעיל ואו מחמצן יעיל ועם זאת לשמור על  PH  ואלקליניות מאוזנים, וזאת עי הוספה של כימיקלים למים.

בהמשך פירסום והסבר על מינן הכסף+נחושת   +אוזון המורידים את הצורך בברום למינימום  ונחשבים  לחידוש האחרון בתחום החיטוי הטבעי למאגרי מיים.

בתמונה שחר  בר ואדם מכייפים בהוט טאב

דילוג לתוכן